-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:2661 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:16

آيا درست است كه مي گويند جبران خليل جبران يك نويسنده پوچ گراست ؟ آيا شما خواندن كتاب هاي او را براي جوانان مفيد مي دانيد؟

جبران خليل جبران نقاش شاعر و نويسندهء بزرگ جهان عرب (ولادت 1883در لبنان ـ وفات 1931ر بوستون آمريكا) يكي از اركان نهضت ادبي نوين عرب است . آثار او كه به دو زبان عربي و انگليسي به رشته تحرير درآمده اند, نوعاً بيانگر و راوي ذهنيت خاصي هستند كه ادبا به آن مي گويند. برداشت هاي شاعرانه از وجود آدمي , ماهيت روح و هستي , انديشه هاي لطيف درباره خلقت و مظاهر خوبي و بدي ـ كه به زشتي ها و زيبايي هاي نسبي تغيير يافته اند ـ و آن شوق بازگشت به اصل و به قول جبران به و انگيزه همدلي وهماهنگي دوباره نفوس بشري در نقطه وحدت كه جبران آن را مي داند, تمام از روح هنرمند اين شاعر بزرگ حكايت مي كند كه آندور رسيدن و وصل شدن را داشته است .

با اين حال , جبران نويسنده اي مسيحي است و در عمدهء آثار خود, يافته هاي خويش از كتاب مقدس را به تماشامي گذارد, هرچند اين دستمايه ها همواره با انديشه هاي او آميخته شده و رنگ و لعابي ديگر مي يابند, اما به هيچ روي , جبران متهم به پوچ گرايي و نيهيليسم نيست . با اين حال , آثار جبران كاملاً مطابق به موازين دين اسلام نيست واين بديهي است كه نمي تواند هم چنين باشد.

در مورد مطالعه آثار ايشان هم بايد گفت كه و چون كتاب هاي جبران جزء كتب ضاله دانسته نشده اند خواندن آنها بلا اشكال است .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.